mandag 20. mai 2013

Balkongliv anno 2013


Da var balkongen ikke bare tatt i bruk, men også beplantet! 

Var litt skeptisk da det var meldt over 30mm regn i dag, men til nå har det ikke vært mye regn å skryte av. Strikkeprosjektet jeg fortsatt jobber med er Rilleteppet. Om øyemålet mitt stemmer er teppet nå snart 1 meter lang og det veier litt over 800 gram. Trodde det var tyngre, men det går fortsatt fint å strikke. Med rundpinne er det ikke så farlig hvor tungt det blir.

Vi har Verdens Minste Hage med 3 kvm balkong her i indre Oslo, og tro det eller ei, vi har også fått plass til en grill og to middager har det blitt allerede i år. Mye hygge på liten plass. Det er jeg veldig glad for. Så får vi håpe at været igjen vil vise godsida både her og hos deg i sommermånedene som kommer!

Sitteunderlaget kommer nå også til godt nytte

Stemorsblomst

Pelargonium i potte

17 kommentarer:

  1. så koselig du har fått det på balkongen! og teppet blir nydelig, gøy med sånne prosjekt, jeg holder på med noe lignende.

    Jorunn

    SvarSlett
  2. Å, så koselig balkong du har! Rilleteppet blir bare finere jo lenger du kommer på det :)

    SvarSlett
  3. Og det ser jo ikke daarligt ut det.

    SvarSlett
  4. Så utrolig mye du har gjort ut av din lille balkong! Det er jo så koselig med mange flotte blomster og koselige ting. Pleddet pynter jo skikkelig opp det også! Er også imponert over hvor mye det vokser, og at det bare blir finere og finere!
    Ha en fin uke! :)

    SvarSlett
  5. Det ser koseleg ut på balkongen din! Teppet blir veldig fint!

    SvarSlett
  6. Så fint du har pyntet på balkongen din. Det er koselig å bare kune gå ut litt og se på noen blomster. Kos deg!!!

    SvarSlett
  7. Så hyggelig!! Å jeg vil også strikke et rilleteppe - men blir nok noen småting etter min jakke...glattstrikk på pinne 3,5 tar jo også lang tid ;)

    SvarSlett
  8. Ja balkongen din var fin, med blomster og myke tekstiler. fin blogg: )

    SvarSlett
  9. SÅÅ koselig balkong da - det er jo ikke størrelsen det kommer an på :-)) Teppet ditt blir lekkert :-D Bruker du bare en type garn, eller er det en salig miks?

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  10. Så koselig du har det på balkongen!
    Pleddet vokser, ser jeg, det blir kjempefint! Jeg holder også på med et prosjekt fra Arne&Carlos-boka.
    Ønsker deg ei fortsatt fin uke! :-)

    SvarSlett
  11. Herlige og sommerlige bilder av en koselig balkong.
    Rilleteppet blir skjønt!!

    SvarSlett
  12. Det e ikkje størrelsen det kommer ann på..
    Utrolig koselig du hadde fått det på dine få kvadrat!
    Kos deg videreutover sommeren ;o)

    SvarSlett
  13. Kjempefin liten uteplass dere har der! Herlig :)

    Og det rilleteppet blir bare helt *smask*

    Klem

    SvarSlett
  14. Kjempefin balkong! Der kam man både strikke og litt avhvert..!
    Flott med det teppet, har lyst selv også, men tror det vil bli tiårs-prosjekt! ;-)

    Ønsker deg mange fine stunder på den balkongen!

    SvarSlett
  15. Så koselig du har fått det... måtte du få mange fine sommerdager her... Og teppe ditt ser spennandes ut. Er velsig frista til å etterligne..

    SvarSlett
  16. Hjertelige hilsen til deg til Oslo kommer fra Viola.
    Du strikker en fantastisk fin rilleteppe. Med så deilig farger du lager.
    Ha masse glede med den. Jeg var sist ganger 2009 til Norge og til Oslo også
    og jeg kommer igjen og jeg gleder meg veldig veldig fordi jeg lærer
    norsk imidlertid. Jeg strikker veldig gjerne også og din rilleteppe er en kjempefin posjekt "restull". Jeg ønsker deg herlige uke, dessverre regndager, men solen kommer
    tilbkake :-) Viola

    SvarSlett
  17. Så fin blogg du har. Dumpa sånn helt tilfeldig innom hos deg. Ser at du har kjøpt deg Kauni garn, jeg har strikket meg en jakke i det garnet og den ble fin. Garnet er kanskje litt hardt å strikke av. Har nå begynt på en Mariusinspirert Kaunigenser - tror den blir fin den også.
    Mitt Kaunigarn er kjøpt hos Mauds garn. God sommer videre til deg - og kos deg på den hyggelige balkongen din.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...